2016. okt 20.

A születés csodája...amikor három kicsi szív dobog

írta: Kata Vank
A születés csodája...amikor három kicsi szív dobog

14407924_1216704278350648_1263482087_o-1 Egy nő életében talán a legboldogabb pillanat, amikor szíve alatt egy másik kicsi szív dobog. Van némi aggódás, "remélem minden rendben lesz", de az ember elhessegeti a negatív gondolatokat, és készül életének legnagyobb változására.

De mi történik akkor, ha nem egy, hanem egyszerre három kicsi szív dobog? Ismerjék meg Kata, Gyuri, és három kis küzdő lélek, Kata, Natasa, és Vanília életének meséjét, a küzdelemről, a félelemről, az aggódásról! Egy igaz történet, kitartásról, erőről, élni akarásról, a szeretet csodájáról. 

Egy anyuka szavai következnek élete egyik legnehezebb időszakáról.

"Mint mindenki más én is azt gondoltam hogy várandósnak lenni a világ legszebb dolga, sok örömmel vonzó kismamaként! Az első sokk akkor jutott amikor elmentem először nőgyógyászhoz és közölték, hogy többen vannak! Nagyon nem ijedtem meg mivel a párom is iker így gondoltam ketten vannak!"

"Aztán a doki közölte, hogy hárman vannak. Na itt jött a hideg zuhany...."Jézusom 162 cm -mel,  49 kg- mal hol fognak elférni?Ki tudom e hordani őket? Mindhárom babát megtartjuk vagy elvetetünk egyet?" Aztán kitisztult fejjel egyértelmű volt mindenki marad és végig csináljuk Nem mondom hogy könnyű volt, azt se hogy  még egyszer végig csinálnám,  de  MEGÉRTE!"

"Elég hamar kinyílt a méhszájam, így végig pihenés, fekvés volt meghatározva, ráadásul a 24 héttől már kórházban feküdtem.  28.hétre császárral 980 g 980 g 990 g -mal megszületett Dobos Kata ,Natasa és Vanília."

14360482_1216703095017433_988967924_o

"A PIC.-en  (A Perinatalis Intenzív Centrum olyan intenzív osztály, ahol a születés körüli időszakban létrejött kórállapotokat, betegségeket látják el.Többek között,  a koraszülöttek ellátása történik itt.)  40 napot töltöttünk,  utána meg a Péterfi kórházba 20 napot, hogy elérjük a megfelelő súlyt,  és megtanuljunk rendesen cumisüvegből enni."

"Császár utáni napon tolókocsival letoltak a PIC.-re... Senkinek nem kívánom azt az érzést...Már az ajtóban elfogott a sírás. Nem tudtam mi vár rám,mit fogok látni,hogy fog érinteni hogy ott lesznek ők, akik belőlem vannak.....
A látvány zokogósra sikerült,a szívem szakadt meg hogy egymás mellett 3 inkubátorban ott volt a 3 gyerekünk. Tőlem is, és egymástól is oly távol...."
 
"Császár után 1 hétig voltam még kórházban, utána minden áldott nap 100 km t autóztam, hogy  láthassam a babáinkat! Minden reggel egy rettegés volt, hogy a 9 órási látogatáskor mi fogad...."
 Natasával voltak "kisebb" problémák,nyitva volt a botallo vezetéke/mar bezarult/, ( botallo vezeték: Az aorta és a tüdőartéria közötti összeköttetést biztosító rövid vezeték, amelyen keresztül a magzat vére a tüdőartériából közvetlenül az aortába jut. A gyermek megszületése után az aortaív és a jobb tüdőartéria között lévő Botallo-vezetéknek normális körülmények között össze kell záródnia.)  Félrenyelt,  tüdőgyulladást kapott."
 "Volt egy pont, mikor azt hittük, hogy nem marad életben. :(  De végig bíztunk és mindig mondogattuk hogy erősek vagyunk és a csajaink is azok! Alapból azt mondták, hogy a koraszülött babáknál a lányok jóval erősebbek, szívósabbak, mint a fiúk...."
 
 "A stressztől meg úgy mindentől az a kicsi tejem is elapadt, ami volt,  így 1500 g -ig női tejet, aztán tápszert kaptak....De soha nem ereztem úgy hogy  az én hibám lenne, hogy elapadt a tejem, és semmi gond nem volt azzal hogy tápszert kaptak....mert ugye mindenki az anyatejet isteníti.... A  tápszertől sokkal jobban híztak és ez nekünk fontos volt, hogy minél előbb haza kerülhessenek...."
 
14359755_1216703938350682_1250017471_o-1
 
"Az első kenguruzás hihetetlen volt. Kata babát tették a pólóm alá.  Az érzést leírni nem igazán tudom. Szívem szakadt meg, hogy olyan pici, olyan törékeny, és mégis mekkora élni akarás van benne, és a másik két leányzóba is!"
 "Az éjszakák nem voltak jók,  sőt néha szörnyűek.....a kétely, a féltés, a bizonytalanság: mi lesz velük,  mindig előjött..."
 
"Őszintén megmondom, az inkubátoros bentlét alatt olyan nagy kötődés nem alakult ki. Nem foghattam meg őket, nem tudtam megölelni őket....Semmit nem csinálhattam jóformán....simogathattam az inkubátort, jobb esetben a lábukat.... Sokszor szar anyának gondoltam magam, hogy nem bírtam kihordani őket a tervezett 32.hétig....De szép lassan rájöttem, hogy mindent de mindent megtettünk a párommal értük, amit tudtunk hogy bent maradjanak..."
 
"Mikor átkerültünk "hízlaldába" a Péterfybe, ott alakult ki ez a kötődés, amikor már minden nap foghattuk, pelenkázhattuk, etethettük őket....... Egyedül Katát rakták rám egyszer szopizni, mikor még az intenzíven voltak, hogy alakuljon ki a szopóreflexe. Őszintén megmondom, semmit nem éreztem, nem volt se jó, se rossz semmilyen...... Akkor azt gondoltam, mekkora szar anya vagyok.... Aztán szép lassan, rájöttem hogy nem vagyok az, nem tehetek róla, hogy annyival előbb születtek ........minden szeretetet megkaptak pocakon belül is .....de akkor üres voltam....mint akiből kivettek 3 gyereket... és nem tudtam mit kell csinálni, hogy kell csinálni.....Anyukám, nővérem,  öcsém és a barátaink sokat segítettek,  mind lelkileg,  minden nap volt valaki a kórházba nálam, főztek rám és a páromra ......támogattak minket.......de úgy gondolom nekünk leginkább egymásra volt szükségünk."
 
"Az érzés hogy 3 egészséges babának vagyunk a szülei felbecsülhetetlen....Néha járunk kontrollra, de se szemészetre, se Dévény tornára, sehova nem kell járnunk, mert hála Istenek egészségesek, szépen fejlődnek......"
 
Köszönöm Katának, hogy megtisztelt a bizalmával, köszönöm neki, hogy az esti altatások közben leírta nekem a történetüket! A kicsi lányoknak kívánom, hogy legyen olyan csodás az életük, mint a fogantatásuk, és a születésük! 
Kata személyében egy igazán különleges nőt ismerhettem meg, egy csodálatos édesanyát, aki hitet, erőt adhat másoknak! És köszönöm az édesapának Gyurinak is! Minden szépet és jót kívánok nektek sok sok örömmel, mosollyal, és egyre több átalvós éjszakával! 
14642655_1236383316382744_50666541_n

Szólj hozzá

élet koraszülött csoda születés